SEO sau PPC? Sfaturi si caracteristici pentru piata de SEM din Romania.

Scris la 30 septembrie 2013

Share Button

SEO_PPC_IMAGE

In prezent, caracteristicile pietei de promovare din Romania se concentreaza in mare parte pe metode ieftine  de promovare. Cel mai mare procent (20,4%) dintre companiile din piata din Romania folosesc mailing-ul tradițional (brosuri, fluturasi, bannere). Un procent redus folosesc panourile publicitare ca metoda de promovare si un altul foarte mic, televiziunea si radioul.  Cu toate acestea, companiile doresc sa isi sporeasca  gradul de vizibilitate in randul clientilor vizati. Pentru a atinge acest scop,  acestea trebuie in primul rand sa isi consolideze reputatia si imaginea de ansamblu in piata. Cu totii stim ca atat campaniile SEO cat si campaniile PPC prezinta avantaje si dezavantaje, in functie de natura business-ului fiecarui client in parte. Daca firmele vor mai multi clienti rapid si generare de trafic catre website-ul lor, atunci facem PPC. Daca, insa, doresc sa atraga un anumit public, sa il mentina si sa ofere si continut de interes, atunci optam pentru SEO. Deci, putem spune ca SEO si PPC nu se exclud reciproc si ar trebui folosite alternativ. Iata de ce trebuie sa tinem cont de cateva sfaturi testate si de alti specialisti din domeniu, pentru imbunatatirea acestor doua metode de promovare.

5 reguli SEO pentru marketingul de continut 

Companiile specializate in marketing de continut isi pot mentine acest continut in topul cautarilor daca respecta practicile recomandate in social media. Rand Fishkin, CEO la Moz, subliniaza 5 reguli de urmat de catre marketerii axati pe continut, in speranta de a maximiza valoarea SEO din punct de vedere etic.

  1. Creeaza un continut pe care oamenii se vor simti indemnati sa-l impartaseasca;
  2. Fa research de cuvinte cheie, in asa fel incat sa nu pierzi timp scriind despre lucruri de care oamenii nu sunt interesati;
  3.  Pune-ti tot continutul in acelasi domeniu/subdomeniu. (spre exemlu, nu folosi blog.site-ulmeu.com ci site-ulmeu.com/blog);
  4.  Scrie despre ceva in care crezi si la care te pricepi. Oamenii nu cumpara ce faci tu ci motivul pentru care faci?
  5. Nu-ti separa brand-ul de continut. Spre exemplu, site-urile de jocuri de noroc care fac infografice impresionante despre drepturile animaleleor nu vor dura foarte mult.

Iata de ce, publicatiile de success in marketingul de continut se bazeaza foarte mult pe traficul obtinut  pe impresii inregistrate in timp real. Ele construiesc un rank de cautari pentru arhivele lor, aproape ca un produs secundar al continutului de calitate. Publicatiile de clasa superioara, cum ar fi REDBull.com, tin cont de sfatul lui Fishkin de a produce” un volum mare de oameni interesati de continut pe care-l gasesc interesant”, combinat cu un “UX solid” si tehnici SEO de baza: mentinerea unui URL curat si o codare inteligenta.

 Si 4 reguli de remarketing

Si asa am ajuns si la PPC. Sau o parte din el. Se pare ca termenul “remarketing” (adesea cunoscut ca “retargeting”) este la moda acum. Clientii sunt atat de nerabdatori sa profite de aceste optiuni incat nu depun efort suficient in a le intelege, iar astfel obtin rezultate mai putin dorite. Aceasta tendinta a devenit o constanta in remarketing – clientii vad, tot ei implementeaza si tot ei se pricep; dar uita sa se limiteze atunci cand este cazul. Iata de ce este bine sa tii cont de 4 reguli simple cand vrei sa te folosesti de acest tip de promovare in campaniile tale AdWords.

1.Ti se aplica, sau nu, aceasta optiune?

Inainte de a aplica o campanie de remarketing contului tau, fii sigur ca se aplica unuia dintre telurile tale principale

2. Excluderi, excluderi, excluderi!

Punctul cheie al remarketingului este sa atragi acei clienti pe care nu i-ai momit inca sa cumpere, sau sa devina interesati in a cumpara ceva, sau, pur si simplu sa devina fideli unei anumite marci. Sunt totusi probleme care ar putea aparea aici, cum ar fi sa nu poti exclude acei clienti care au fost deja castigati prin campaniile obisnuite de marketing. In astfel de cazuri, clientii respectivi trebuie exclusi din campaniile de remarketing pentru a evita supramarketarea acestora si, ulterior, pierderea interesului lor fata de brand, printr-o remarketare continua si agresiva. Cum faci, mai exact, asta? Chiar simplu. Creezi un grup pentru acele persoane care sunt deja transformate in clienti, apoi setezi acest grup ca fiind un public exclus, care sa nu fie remarketat de Google.

3. Folosirea optiunii “Frequency Capping”

Fie ca folosesti sau nu folosesti optiunea de excludere, limitarea numarului de vizualizari pentru o reclama afisata pe un website unui vizitator unic (Frequency Capping), ar trebui luat in calcul; aceasta optiune poate fi aplicata la nivel de campanie, de grup, sau la nivel de copy si poti selecta numarul de display al unei reclame la  cateva ori pe luna, saptamana, sau zi. Daca eviti sa iti setezi frecventa reclamelor, atunci un utilizator poate sa iti vada reclama de “n” ori pe zi, ceea ce va duce, in definitiv, la rezultate dezastruoase.

4. Nu te teme sa limitezi traficul!

Foloseste targetarea contextuala pentru a-ti expune reclamele catre cei care deja ti-au vizitat site-ul si inca-si mentin activ interesul. Asta inseamna ca reclamele tale se vor afisa doar pe site-urile pe care Google le crede ca sunt relevante pentru cuvintele cheie pe care le targetezi in mod contextual. Spre exemplu, remarketeaza pe cineva care sa spunem ca a vazut site-ul tau cu incaltaminte sport pe care il promovezi, in timp ce vede o alta pagina din reteaua partenera Google, care are ca text cuvinte ca sportiv, antrenament, etc. Fa in asa fel incat sa iti plasezi reclamele in locuri strategice din retelele partenere Google, astfel incat sa fie relevante brandului sau serviciului pe care vrei sa il rpomovezi (remarketezi).

 1 concluzie

Pe scurt, oamenii nu pot procesa mai mult de cateva informatii in acelasi timp. Nu te lupta cu aceasta limitare, ci foloseste-o. Pune pe site doar doua sau trei dintre elemente interesante pe care sa le evidentiezi unui vizitator (atentia pentru calitate, serviciul extraordinar pentru clienti, experienta echipei de management, etc.). De asemenea, un site cu o grafica extraordinara nu inseamna nimic fara un continut de calitate, consistent si bine organizat. Ai grija cui, unde si de cate ori afisezi o reclama. Educa-ti clientii si vizitatorii. De fapt, cred ca asta ar fi principala si unica concluzie. Educa, educa, educa!

 

 

Share Button

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *