Cod Deontologic PPC

 Rolul unui cod deontologic este acela de a forma conduite, de a infatisa ce inseamna onoare si respect in profesie. A-ti respecta profesia inseamna a te respecta pe tine insuti, respectandu-i pe ceilalti. De aceea, orice cod deontologic se adreseaza in primul rand omului si constiintei lui, iar acceptarea lui trebuie sa fie liber consimtita.

Rolul codului deontologic al specialistilor PPC, denumit in continuare cod deontologic, este acela de a formula standarde ale conduitei specialistului, pentru ca acesta sa fie conforma cu demnitatea profesiei sale.

Respectarea standardelor de conduita cuprinse in Codul Deontologic este evaluata de catre membrii asociatiei SEMRO. Incalcarea normelor de conduita conduce la raspunderea disciplinara si poate duce la excluderea din asociatie si semnalarea publica a incalcarii codului deontologic.

Vom denumi specialist in PPC Marketing (pay per click marketing) orice persoana care a demonstrat competenta in unul sau in mai mai multe sisteme de gestionare a campaniilor de publicitate online (Google, Facebook, LinkedIn, Bing, Yahoo si altele) si a demonstrat intelegere pentru sistemului de licitatie  “Generalized second price

  1.  Un specialist PPC membru SEMRO intr-un anumit sistem de gestionare a campaniilor are obligatia de a demonstra abilitatile prin intermediul certificarilor (unde este posibil) sau printr-o recomandare scrisa (online) de la cel putin un beneficiar pentru care a demonstrat aceste abilitati.
  2. Un specialist PPC membru SEMRO trebuie sa informeze beneficiarul asupra tuturor metodelor de acces pentru gestionarea campaniilor (ex. cont MCC).
  3. Un specialist PPC membru SEMRO are datoria de a acorda beneficiarului acces total la conturile create in numele beneficiarului; exceptie facand conturile care detin informatii financiare ale specialistului (date de card si facturare), in acest caz accesul va fi restrictionat pentru editare beneficiarului (unde este posibil).
  4. Un specialist PPC membru SEMRO sub nicio forma nu trebuie sa detina sau sa solicite informatii despre numarul cardului bancar, data de expirare si tipul cardului beneficiarului.
  5. Un specialist PPC membru SEMRO are obligatia de a prezenta beneficiarului notiuni de baza pentru masurarea unei campanii (“clickuri”, “afisari”, “cost pe click”, ”rata de click”, “conversii’’)
  6. Un specialist PPC membru SEMRO va informa beneficiarul daca serviciile sau subansamble ale campaniilor nu respecta politicile furnizorilor de media.
  7. Un specialist PPC membru SEMRO are datoria de a oferi beneficiarului acces la rapoarte care sa contina minim “numarul de clickuri”, “numarul de afisari”, “numarul de conversii’’  si “costul acestora”.
  8. Un specialist PPC membru SEMRO are datoria ca deciziile luate sa fie integral in interesul beneficiarului.
  9. Un specialist PPC membru SEMRO are obligatia de a agrea impreuna cu beneficiarul indicatorii de performanta la demararea campaniei si sa instiinteze beneficiarul in cazul in care campania nu este performanta, sa propuna strategii alternative sau sa informeze beneficiarul asupra imposibilitatii de a livra rezultatele agreate.
  10. Un specialist PPC membru SEMRO va face clara beneficiarului pozitia de diligenta pe care o are in desfasurarea si optimizarea campaniilor si va informa cu privire la riscurile si limitarile mediului care pot influenta atingerea obiectivelor.

 

 

 

Pentru observatii sau adaugiri pe care le considerati necesare va rugam sa ne trimiteti un email catre inscrieri@semro.ro si vom avea in vedere solicitarile voastre.