Cod Deontologic SEO

INTRODUCERE

Atunci cand se incepe o campanie de SEO, responsabilul (cel care implementeaza actiunile specifice domeniului si in concordanta cu obiectivele beneficiarului) trebuie sa aiba in vedere un set de reguli. Rolul acestor reguli – SEO Best Practices – este de a ghida responsabilul spre implementarea unei campanii care sa respecte urmatoarele valori si norme:

  • transparenta rezultatelor;
  • transparenta privind actiunile intreprinse in scopuri de SEO ;
  • alinierea cu cerintele anti-spam ale motoarelor de cautare, pentru evitarea penalizarilor ulterioare;

Aceste reguli se aplica la nivel de concept pentru orice campanie de SEO, indiferent de motorul de cautare vizat; in acest set de regului, vom considera ca orice campanie SEO vizeaza motorul de cautare Google, datorita nivelului ridicat de utilizare al  acestuia in Romania.

 

DEFINITII

Campanie SEO = serie de activitati aliniate la cerintele anti-spam Google, urmarite si gestionate, ce au ca scop clar cresterea vizibilitatii website-ului in rezultatele Google, cu obiective specifice, masurabile si stabilite pe o perioada determinata;

Trafic organic = vizitele neplatite/nesponsorizate provenite din Google;

Trafic non-brand= Trafic organic provenit in urma cautarilor pe cuvinte cheie non-brand (excluzand toate expresiile care vizeaza numele website-ului sau al brandului companiei); rezultat al vizibilitatii website-ului pe Google;

Rezultate din SEO = cresteri inregistrate la nivelul Traficului non-brand sau la nivelul pozitiilor ocupate de website in rezultatele Google pe cuvinte cheie non-brand aflate in Campania SEO;

PR Online = comunicare din partea beneficiarului sub forma de comunicate de presa sau advertoriale publicate catre site-uri precum bloguri sau Publisheri cu scopul de a transmite un mesaj catre audienta / publicul beneficiarului;

Link Earning = generarea oricarei forme de activitate care ar putea conduce la distribuirea naturala a continutului site-ului (continut viral sub forma de text, video, imagini ) si obtinerea de link-uri in mod natural, fara a fi manipulate;

Link building = activitati de PR Online si/sau Link Earning care au ca obiectiv cresterea vizibilitatii website-ului in rezultatele Google;

 

OBIECTIVE SI RAPORTARE

  • Orice Campanie SEO trebuie sa aiba obiective sub forma de rezultate sau actiuni, specifice, masurabile, stabilite pe o perioada determinata;
  • Orice Campanie SEO presupune raportarea periodica a actiunilor desfasurate si / sau a rezultatelor obtinute, agreata in prealabil cu clientul;
  • Un specialist SEO membru SEMRO are datoria ca deciziile luate sa fie integral in interesul beneficiarului.

 

A)     OBIECTIVE DE TRAFIC

  • Cand se stabilesc, respectiv se masoara, obiective de crestere de trafic, se masoara doar rezultatele inregistrate datorita eforturilor de SEO: Traficul non-brand; pentru ca informatia din Google Analytics nu poate fi segmentata in trafic brand / non-brand (Trafic non-brand), se va folosi aplicatia Google Webmaster Tools sau alte aplicatii specializate pentru a defini Traficul non-brand.
  • Este obligatia responsabilului de campanie sa informeze corect beneficiarul privind segmentarea corecta a traficului masurat din punct de vedere al traficului brand si non-brand.
  • Beneficiarul trebuie sa dispuna de raportare periodica a vizibilitatii / pozitionarii in Google utilizand date statistice din tool-urile Google (fie ele prelucrate de terti). In cazul unei campanii cu obiective de traffic, rezultatele eforturilor de crestere a Traficului non-brand nu trebuie atribuite cresterilor si scaderilor specifice sezonalitatii cautarilor pe cuvinte cheie; aceasta informatie este publica, gratuita, disponibila in Google Adwords Keyword Planner.

 

B)      OBIECTIVE DE VIZIBILITATE

  • Cand se stabilesc, respectiv se masoara, obiective de vizibilitate, se stabileste o lista de cuvinte cheie si se seteaza un obiectiv de pozitionare intr-un anumit top in rezultatele Google pe o perioada determinata de timp.
  • Beneficiarul trebuie sa aiba la cunostinta si sa inteleaga ce semnifica volumul de cautari lunare in Google al cuvintelor cheie propuse intr-o campanie SEO; acesta este un indicator esential pentru stabilirea importantei cuvintelor cheie; beneficiarul trebuie sa aiba la cunostinta faptul ca informatia aceasta este oferita gratuit de Google Adwords Keyword Planner.
  • Furnizorul de servicii SEO va face clara beneficiarului pozitia de diligenta pe care o are in   desfasurarea campaniilor SEO si va informa cu privire la probabilitatea de a nu atinge obiectivele de pozitionare, deoarece nu are control  direct asupra rezultatelor motorului de cautare.

 

SEO ON PAGE

Orice modificare la nivelul website-ului beneficiarului solicitata de responsabilul campaniei trebuie justificata, raspunzand la urmatoarea intrebare: De ce Google nu interpreteaza corect situatia actuala si va reactiona pozitiv dupa implementarea modificarilor propuse ?

Furnizorul va stabili impreuna cu beneficiarul cine va fi responsabil pentru implementarea recomandarilor de modificari pe site, conform campaniilor On Page.

 

PENALIZARI

Responsabilul campaniei are obligatia de a activa contul de Google Webmaster Tools si de a prezenta beneficiarului la ce informatii are acces si cum urmeaza Google sa anunte eventualele erori sau penalizari.

 

 

 

Pentru observatii sau adaugiri pe care le considerati necesare va rugam sa ne trimiteti un email catre inscrieri@semro.ro si vom avea in vedere solicitarile voastre.